Πρόγραμμα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Σπυρίδων Πανέτσος, Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Ιωσήφ Φραγκούλης, Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ

 

Σκοπός του προγράμματος είναι: η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτών σχολών οδηγών  στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Μετά το τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα διαθέτουν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις του έργου τους ως εκπαιδευτές  υποψήφιων οδηγών

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να είναι ικανοί να:

  • ορίζουν τις βασικές έννοιες του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • αναφέρουν τις βασικές θεωρίες μάθησης ενηλίκων και τους τρόπους αξιοποίησής τους στην επιμορφωτική πρακτική
  • απαριθμούν τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευόμενων, τις προϋποθέσεις και τα εμπόδια στη διαδικασία της μάθησής τους
  • αξιοποιούν τις βασικές βιωματικές συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές στο διδακτικό τους έργο
  • σχεδιάζουν διδακτικές ενότητες σε προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών, όλων των κατηγοριών, αξιοποιώντας κατάλληλα τη μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων
  • απαριθμούν τα βασικά θέματα δυναμικής της εκπαιδευτικής ομάδας
  • σχεδιάζουν και υλοποιούν μικροδιδασκαλίες
  • να αξιολογούν το έργο τους ως εκπαιδευτές σχολών οδηγών

Διάρκεια προγράμματος: 30 ώρες ( Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση).

Οι 30 ώρες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προγράμματος περιλαμβάνουν κατ’ ιδίαν μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και προετοιμασία- σχεδιασμό 20λεπτης μικροδιδασκαλίας από κάθε εκπαιδευόμενο.

Σε ποιους απευθύνεται:

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • εκπαιδευτές σχολών οδηγών, καθώς και σε
  • όσους ενδιαφέρονται να αναβαθμίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες της διδασκαλίας τους στη θεωρητική και πρακτική προετοιμασία νέων οδηγών  και να τις εμπλουτίσουν με σύγχρονες τεχνικές και μεθόδους εκπαίδευσης ενηλίκων.

Θεματικές ενότητες:

  • Αλληλογνωριμία, Παρουσίαση στόχων προγράμματος, Διαμόρφωση εκπαιδευτικού συμβολαίου (2 ώρες)
  • Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών, προσδοκιών εκπαιδευόμενων, Θεωρίες μάθησης ενηλίκων (3 ώρες)
  • Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευόμενων, Εμπόδια μάθησης ενηλίκων, Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης, Αρχές μάθησης ενηλίκων, Ρόλος εκπαιδευτή (5 ώρες)
  • Δυναμική της εκπαιδευόμενης ομάδας (διαμόρφωση συνεργατικού μαθησιακού κλίματος, ρόλοι στην ομάδα, επικοινωνία στην ομάδα), Δεξιότητες επικοινωνίας σε

Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (5 ώρες)

  • Σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας ενηλίκων (πχ. εργασία σε ομάδες, καταιγισμός ιδεών, παιχνίδι ρόλων, debate), Διαμόρφωση εκπαιδευτικού χώρου, Χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας , Αξιολόγηση διδακτικού έργου (Μοντέλα, τύποι, τεχνικές), Μεθοδολογία σχεδιασμού διδακτικής ενότητας & μικροδιδασκαλίας (5ώρες)
  • Παρουσίαση εικοσάλεπτων μικροδιδασκαλιών από τους εκπαιδευόμενους, σχολιασμός, ανατροφοδότηση (10 ώρες)